Ldvd

Wanneer je je hart openstelt, kan het ook gebroken worden. Mijn hart werd gebroken en de pijn lijkt werkelijk uitzichtloos. Ik ging op zoek naar een antwoord: 

Kan een hart echt breken? Hoe ik mij nu voel, ben ik daarvan overtuigd. En ik heb ontdekt dat dit ook een beetje zo is. Een aantal wetenschappelijke studies uit de Verenigde Staten en Nederland beschrijven dat een relatiebreuk kan zorgen voor symptomen die lijken op een hartaanval. De Amerikaanse benaming ervan gaat als volgt: ‘Broken heart syndrome’. 

Verder zoekend in de literatuur van geleerden vond ik ook nog dat liefdesverdriet als een soort ziekte wordt beschreven door van Duijn. Het leunt aan bij een depressie. Je raakt erdoor in de knoei. Tot nu toe heb ik nog het gevoel dat deze breuk herstelbaar is. En dus heb ik besloten om te wachten. Hoeveel pijn het mij ook doet. Ik wil mijn liefje terug. En nu ik dat laatste heb gezegd, merk ik dat ik volledig in de eerste fase van liefdesverdriet zit: de ontkenning. Ik kan het eigenlijk nog niet geloven dat hij weg is. 2 weken geleden wilde hij nog oud met mij worden en nu word ik aan de kant geschoven. Mijn telefoon ligt in de buurt ook al weet ik dat ik niets zal horen… maar toch, het moest maar eens zijn. Ik hoop nog steeds dat ik straks wakker word en lees dat het allemaal een vergissing was. 

Als het even kon, bleef ik nog een nacht bij jou.

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

