Joke’s vrijgezellenavond

Ik had nooit verwacht dat een vrijgezellenfeest regelen zoveel verantwoordelijkheid en stress met zich mee bracht. Het heeft mij zelfs zo ver gebracht dat als ik ga trouwen, ik twee verantwoordelijke aanduid om het feest te regelen! (Maar 1 getuigen weliswaar, tenzij de twee getuigen samen maar iets zegt mij dat er in dat geval nogal wat protest gaat komen langs de bruidegoms kant.)

Toen de avond eraan kwam, poste Joke op Facebook dat ze zenuwen had omdat ze niet wist wat ze moest verwachten. Ik wist wel wat ze moest verwachten en was zelfs vrij zeker dat ik meer zenuwen had dan haar. Want ze moest het wel leuk vinden wat ik had gepland.

De avond verliep mooi gesmeerd:
1) Het avondmaal: We waren met zijn allen (exclusief de bruid) in restaurant De Witte in Hasselt (Maastrichterstraat 21, 3500 Hasselt; 011/23.43.48) gaan zitten. Daar kregen we een aperitiefje van het huis en enkele hapjes. We deden onze bijpassende, gepersonaliseerde t-shirten aan.
En ondertussen stuurde we de bruid plagerige berichtjes om haar naar de juiste plaats te leiden. Toen ze daar aankwam zijn we met zijn allen Wagner’s Bridal Chorus beginnen te neuriën. We genoten nog even van de hapjes, kozen ons eten en hebben dan ook wel heel lekker (en vooral veel, in mijn geval) gerechtjes gekregen. Toen onze buikjes rond waren en de rekening betaald was, hebben we besloten om aan onze kroegentocht te beginnen.
2) De kroegentocht: De kroegentocht bestond uit 2 gedeelten: eerst waren er 12 opdrachten die Joke moest uitvoeren en daarna gingen we eindigen in een drankspel. Het drankspel is uiteindelijk niet doorgegaan maar omdat ik er toch mijn tijd heb ingestoken, ga ik hem wel vermelden. Omdat Joke geïnteresseerd is in sprookjes heb ik haar opdrachten aangepast aan dit thema (Opdrachten). Ze vond ze heel leuk. De Djinn-kaarten die zij en anderen kunnen verzamelen komen later in het drankspel van pas. Deze kunnen ze inzetten wanneer ze een opdracht liever niet willen doen. Joke kon deze ook inzetten tijdens de sprookjesopdrachten wanneer ze liever een opdracht niet uitvoerde. Toen ze de 12 opdrachten had uitgevoerd, kreeg ze van mij een cadeautje met volgend opschrift:

“We zijn aan het einde van je opdrachten gekomen. In deze doos zitten enkele cadeautjes. Eerst dacht ik aan ‘Something old, something new, something borrowed, something blue’
maar dat is niet speciaal genoeg voor jou. Daarom krijg jij:
Something hot,
something just for you,
something useful
and something true.

We hopen dat je het leuk vindt!”
Something hot was een lekstok in de vorm van een penis (Export Leuven), something just for you waren Raffaello pralines (Toen ze mij vroeg of ik haar getuige wou zijn, heeft ze mij een Raffaello praline gegeven, zie ook Wil jij?), something useful waren 3 condooms en something true was een foto van haar en haar wederhelft waarop ik heb geschreven:  “I may not go to heaven, but I am a little bit closer to it when I am with you”. Ze was er erg blij mee.

Voor al degene die een vrijgezellenavond willen organiseren: veel succes ermee! Hou vooral toch wat rekening met de eisen van degene die gaat trouwen. (Zeker wanneer je zelf nog moet trouwen 😉 ) Joke wou absoluut niet in het roze gekleed worden, wou niets verkopen en niet belachelijk worden gemaakt. Deze avond had geen van alle en zorgde er dus voor dat Joke vanzelf een leuke avond had.

Hoewel dat ik mijn drankspel niet heb kunnen gebruiken de avond zelf, ga ik het meenemen naar haar trouw. Het kan maar leuk zijn 😉

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

