100!

In 100 berichten heb ik wat (zeg gerust een heel deel) van mezelf blootgegeven. Voor dit ‘jubileum’-artikel wou ik even een korte opsomming geven van de voorbije 99 berichten die op mijn blog verschenen zijn. (Klik op de titels van de blogartikelen om zo naar het artikel te surfen.)

1. Veroveren: Dit was het enige bericht dat ooit terug te vinden was op mijn space. Omdat Hotmail niet meer verder ging met het onderhouden van ‘deze plaats’ op het web, werd WordPress.com aangegeven als vervanger. Het bericht is dus gewoon mee overgezet. Ik vind het nog steeds een zeer waarheidsgetrouw artikel ook al gaat het over sterrenbeelden. De verklaring van mijn sterrenbeeld klopt trouwens als een bus op een klein detail na.

2. Spotlights on … mad house: Nog steeds niet uitgevoerd maar wel een leuk idee voor een fotoshoot.

3. Photoshoot 2011/1/3: Nog steeds een van de leukste fotoshoots die ik heb mogen doen!

4. Wellnesshotel Seehof – Butgenbach: Een geweldig hotelletje in Butgenbach. Als ik dit jaar voldoende centjes had gehad, was ik zeker teruggegaan! Misschien een idee voor in de lente of de zomer.

5. Dorien gaat naar Rihanna op 11 november 2011: Dit mocht zeker niet ontbreken als maniakale Rihanna-fan!

6. Opnames Blokken bijgewoond(20-02-2011): Een kerstcadeautje voor mijn mama, groot fan van Blokken en Ben Crabbé.

7. Favoriete websites: Je moet af en toe afleiding hebben tijdens de examen!

8. Doe vandaag eens iets levensbelangrijk: Een artikel dat mij nauw aan het hart ligt. Een jaar geleden bleek dat mijn immuunsysteem een deuk had gekregen. Meer dan een maand heb ik moeten wachten vooraleer ik wist wat die deuk had veroorzaakt en of het nog kon opgelost worden. Toen ik hoorde dat de deuk nog kon worden uitgeblutst, was ik meer dan tevreden. Daarom heb ik mij direct ingeschreven om stamceldonor te worden. Sinds dit schooljaar ben ik ook volledig terug in orde en mag ik terug zelf bloed geven zonder dat anderen bloed van een mindere kwaliteit krijgen.

9. Examenstress over…afkicken nu: Het klinkt misschien vreemd maar het is echt zo: na een examenperiode moet je gewoon echt afkicken van de levensstijl die je hebt opgebouwd die periode. En dat verloopt niet altijd even smooth.

10. Met twee naar de manicure door Flair: Een verrassing voor mijn mama: een manicure.

11. Figuratie in Rang 1 – Eyeworks

12. Heusdens Volkstheater (Revue) 2011 – Zwarte snief!: Al jaren een traditie, dit jaar gaat zeker niet anders zijn. Het is alleen nog even afwachten wanneer de show wordt opgevoerd en hoe hij gaat heten.

13. Presenting: ‘Garden of Eden’

14. Presenting: ‘Rebelle Fleur’

15. Dorien superswisht!: Een van de meest coole dingen die ik tot nu toe mocht doen: mijn hoofd draaien en zwaartekracht de rest laten doen. Een zalig filmpje is het gevolg geworden. Tot  vandaag word ik nog ‘herkend’.

16. De superswisssh staat online!

17. De superswisssh op tv!

18. Dorien leert … jongerentaal!: Iets wat niet zonder slag of stoot ging. Ik ben, vermoed ik, enkele jaren te vroeg geboren zodat ik dit tijdperk volledig heb gemist… of het kan zijn dat ik gewoon graag met volle zinnen en woorden schrijf.

19. Figuratie bij Rang 1

20. The making of an eternal Superswisssh

21. Een goede verhuis doe je zo!: Ik verhuis vaak… Ondertussen heeft mijn kot terug opnieuw een nieuwe opstelling gekregen (sinds september 2011) en ik ben terug aan het denken hoe ik mijn meubels kan organiseren om hier een tweepersoonsbed of een twijfelaar neer te plaatsen. To be continued!

22. Leren en genieten in de vakantie, het kan!: Het kan zeker, bewijs ik ieder jaar tijdens de herexamen!

23. Genker plantencentrum

24. Hagel in Heusden

25. Mustang garage meeting

26. Het leven zoals het is: leren tijdens en na de oorlogsjaren: Een heel leuk interview dat ik mocht afnemen. Voor zaken als deze ben ik altijd wel te vinden!

27. Nieuwe foto’s

28. Na een lange winterslaap: Als ik over mijn schildpadden spreek, word ik vaak vreemd aangekeken. ‘Wat heb je nu aan schildpadden?’ vragen er veel. Wel, er zijn niet veel dingen die mij kalm krijgen en mij geboeid kunnen houden voor enkele uren lang. Zij doen het gewoon!

29. Totally in ❤: Rihanna-love

30. De laatste loodjes: Voorexamenstress.. het bestaat ook.

31. ‘Op reis’ ook te vinden in de bib van KHLeuven!: Een hele leuke aanvulling op mijn CV: het boekje ‘Op reis’ van de uitgeverij Averbode waarvan ik een van de mede-auteurs was. Tegenwoordig heel verspreid te vinden in Vlaanderen! (Heel trots dus!)

32. Een goede verhuis doe je zo! -deel 2

33. Oh mama, mama, mama I just shot a man down: Rihanna-liefde

34. Hate to say ‘Told you so…’: Ik kijk voetbal, ik weet het. Mijn pronostieken zitten er niet vaak naast, ook voor deze wedstrijd dus.

35. Nieuwe foto’s!

36. Dorien in een nieuwe publicatie van Flair: “Flair sleurt je door den blok!”: Een heel leuk artikel waardoor ik nog verschillende malen werd aangesproken door mensen. Heel veel nieuwe mensen die ik leer kennen na het verschijnen van het artikel zeiden: “Ik heb je artikel gelezen voor ik je kende en dacht toen ook al ‘You go girl!’ “

37. Examenstress: Omdat ik dit jaar vrees te weinig tijd te hebben tijdens de examen zelf (Kijk eens aan! Verstand komt met de jaren!) heb ik al enkele leuke quotes verzameld om dagelijks te posten.

38. I’m just more than you can see, obviously: Dit artikel is gepost tijdens een periode dat ik vanuit verschillende gebieden rondom mij commentaren kreeg. Meer commentaren dan ik wou horen en meer dan ik waarheidsgetrouw vond. Dit artikel werd dan ook in een lichtelijk verveelde bui geschreven maar dat wordt ook wel duidelijk aan de schrijfstijl.

39. De loopgekte neemt toe! Af en toe doe ik ook het nieuws!

40. 5000!

41. Ladies and gentlemen, can I have your attention please? De ingeving om een verhaal te schrijven kwam heel plots in mij op. Mijn impulsiviteit heeft mij alleszins veel extra werk bezorgd! 😀

42. De dagelijkse smoothie – 22 juni 2011: fruitfreak, that’s me!

43. De dagelijkse smoothie – 23 juni 2011

44. De dagelijkse smoothie – 24 juni 2011

45. Nu online

46. Beware of the smoothiemarathon

47. VIJFtv en Flair: make-up & hairtutorials: Ook een heel leuke ervaring! Welk meisje wordt nu niet graag volledig onder handen genomen met make-up en haarproducten? Ik werd dan ook nog eens op het internet gepost! Wat mij eraan doet herinneren dat ik deze filmpjes nog niet heb gepost! Op de ‘to do’-lijst ermee!

48. Hoofdstuk 3 én 4, nu online

49. Hoofdstuk 5, nu online

50. Gezocht en gevonden: een nieuw kapsel: Nieuw begrip uitgevonden: Rihannarood! U zit in de helft van mijn blogberichten, hou nog even vol! 😉

51. Move over Häagen Dazs!: Een creatieve maaltijdbui van mij! Ik heb er wel meer maar schrijf er niet altijd artikels over. Deze was dan ook super lekker!

52 Ik ga wandelen/fieten/joggen/op vakantie/… en neem mee: mijn camera!: Een obsessie mag het worden genoemd. Ik sta zelfs speciaal vroeger op om in de kou buiten te staan wachten op de zon die opkomt.

53. Lezen, lezen, lezen!

54. YouTube-revelatie: Maddi Jane: Een grote kleine dame! Zeker eens bekijken dit artikel, je wordt zo fan!

55. Heimwee: Bijles geven is iets wat ik super graag doe. En als het dan wegvalt in de vakanties begin je toch iets te missen!

56. Nood aan een climax? Right this way please!

57. The Crevasse door Edgar Müller: Een prachtig kunstwerk, zeker het bezichtigen waard! (Nu nog de centjes ervoor vinden 😉 )

58. Klaar voor het vervolg?

59. Happy B-day Gregor Mendel!: De bioloog in mij schreef dit artikel. En voor iedereen die denkt dat ik schizofrene trekjes heb: we denken dat u waarschijnlijk gelijk heeft maar daarvoor moeten we eerst bewijzen, zwart op wit, zien!

60. J’adore… Naomi Campbell en niet Dior!: Als er nog mensen een verjaardags-, kerst-,… cadeau zoeken…

61. Hoofdstuk 13

62. In een goede bui!

63. Samenvattingske iemand?: Ik ben een vriendelijk meisje en deel mijn samenvattingen. Het gebruik daarvan is hoe dan ook op eigen risico.

64. Cheers to great friends!: Een artikel wat mij heel nauw aan het hart ligt! Bijna even nauw als de vrienden waarover het gaat. Ik heb er 3 dagen over geschreven, ik kon maar niet op de juiste woorden komen om te laten zien wat ik voelde. Ik ben vrij tevreden met het resultaat maar toch kunnen woorden niet uitdrukken hoe blij ik ben dat ik zulke goede vrienden heb!

65. Boekje lezen of liever een samenvatting? Aan u de keuze!

66. Goede raad van tante Dorien!

67. Pukkelpop 2011, verder dan de wijzende vingers: Een artikel tussen de vele anderen over het Pukkelpopdrama. Daarom niet minder de moeite om te lezen!

68. Goed nieuws!: En momenteel ben ik helemaal verslingerd aan die laptop ❤

69. “Truth is, everybody is going to hurt you, you just gotta find the ones worth suffering for” – Bob Marley

70. Examenvragen

71. I like to think I’m pretty normal.: Denk ik nog steeds… hoewel de mensen mij nog steeds van het tegendeel willen overtuigen.

72. Ik heb geduld… veel geduld… mag wel wat ongeduldiger zijn: Een doel dat zeker nog niet bereikt is.

73. Wat doe je?: Ik heb nog steeds niet veel ondernomen, hoewel ik toch mag zeggen dat er sindsdien al wel enkele veranderingen zijn toegetreden.

74. Wil jij?

75. Vervelende situatie: wat te doen in geval van een ongewenste bezoeker? Ondertussen heb ik zelfs voor de eerste keer aan iemand gevraagd of die bij mij wou blijven slapen, maar ik werd afgewezen. Nu weet ik ook eens hoe dat moet voelen voor al de personen die vragen of ik wil blijven slapen. Auwtch! Ondertussen moet u nog slechts 24 berichten lezen vooraleer u zich met iets anders mag bezighouden. (Onverantwoord interessant!;-))

76. Like a dude: Still one of the guys!

77. Marathon ‘Een kus liegt nooit’

78. Ben ik dan niet goed genoeg voor je?: Ondertussen heb ik de berichtenschrijver erover aangesproken om uit te leggen waar mijn wrevel zat. Geen ‘we gaan mooie kindjes maken’-berichten meer!

79. Gezocht: reset-button: nog steeds spoorloos. Al deed mijn pasgeboren achterneefje Lander zijn best wel!

80. We found love in a hopeless place: Rihanna-<3

81. Isn’t she lovely?

82. That’s what you get for waking up in Vegas: Ook een bewijs van het bestaan van mijn geweldige vrienden.

83. Talk that talk: Rihaaaannaaaaa

84. Dorien werd voor de 2de keer tante!: Ilian kreeg er een broertje bij: Lander.

85. The one that got away

86. Rihanna: LOUD tour op 11 november 2011: Het ultieme bewijs van mijn Rihanna liefde :-p

87. Dear daddy: Mijn papa blijft altijd mijn nummer 1 man in mijn leven, hoe oud hij en ik ook mogen worden.

88. Gezocht en gevonden: wondhelende zalf voor speciale omstandigheden

89. L’éternel sourire

90. Take care: You hate the fact that you bought the dream and they sold you one. Rihanna en Drake.

91. Everyone I know is getting married or pregnant…: Met een knipoog naar mijn Joke 😉

92. 26/11: Dag van de nabestaanden na zelfdoding

93. Een portie verkeerd, alstublieft! – deel 1: Mijn gave, eindelijk uitgeschreven!

94. All the crazy shit I did last night, well I wish I could remember them, they probably make the best memories

95. Politiecontrole: Go for zero

96. Schrijfster in spe?

97. Een portie verkeerd, alstublieft! – deel 2

98. Fans!: Hopelijk kan ik over enkele maanden terug een artikel als dit plaatsen!

99. Gerwin Pardoel

Zo, ik hoop dat jullie een beetje hebben genoten van deze 100 artikels en stay tuned voor de volgenden!

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

