Een portie verkeerd alstublieft! – deel 2

Even een nuancering op het eerste gedeelte van dit artikel. Vorige week ging ik terug uit met ons Sophie en haar vriendinnen. Eerst wou ik niet echt gaan want ik voelde mij niet 100% maar omdat ze het zo lief vroeg, ben ik dan toch langsgekomen. En ik ging niet lang blijven, nee hoor! En ineens kreeg ik gezelschap van een jongeheer. Sophie, mijn kleine bulldog, stond binnen de 5 minuten bij ons met de zin: “Iedere keer als ik u meeneem naar ’t Archief hebt gij touch! En valt hij wat mee?” Waarop ze duidelijk mikte op mijn gave die ik uitvoerig beschreven heb ik het eerste deel van dit gesprek. “Want als gij haar pijn doet, krijgt ge bij mij te doen!” vervolgde ze haar zin. En hij viel zeker mee.. hij bleef zelfs staan ook al bespeurde ik een kleine angst door Sophie haar antwoord. En dat is vrij normaal, u had haar gezicht eens moeten zien toen ze het zei!

Het gesprek verliep vlot en ineens had ik van mijn ‘ik ga niet lang blijven’ brandhout gemaakt. Ik ben zelfs teruggekomen nadat ik met Sophie een tochtje tot aan mijn kot had gemaakt. Dat alleen omdat hij vroeg of ik wou terugkomen. Ik luister zo af en toe eens… als ik het zelf wil, uiteraard! En ik wou terugkomen, het gesprek verliep te goed om het daar te laten eindigen. Het gesprek heeft geduurd tot 8 uur in de morgen en ging erna verder van in de vroege namiddag tot een uur of 4 in de namiddag. En ondertussen moest ik toegeven, ik kon niet anders, er was niets meer wat mij kon weerhouden, ik moest toegeven dat hij geen kl**tzak was als alle anderen die ik tot nu toe ben tegengekomen.

Iemand die mijn tijd verdiend? Tijd zal het uitwijzen.

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

