Politiecontrole: Go for zero

Het is mij ein-de-lijk gelukt: op 19 november nam ik deel aan mijn eerste alcoholcontrole! Ik rij ondertussen al een hele tijd rond met de zelfgemaakte BOB-sleutelhanger van mijn vrienden voor wie ik BOB speel, maar ik werd nog nooit tegengehouden om te blazen. Het was zelfs zo erg dat ik al wel eens ben tegengehouden maar als ze mij dan zagen zitten achter mijn stuur (bril, braaf uiterlijk,…) mocht ik verder rijden. Zelfs als ik aandrong om te blazen. Door dat brave uiterlijk geraak zelfs zonder legimitatie binnen bij het leger. Maar nu is het dan eindelijk gelukt. Ik moest de test doen én werd gevraagd om een interview te geven voor Radio 2.  Dolblij was ik toen ze zeiden dat ik een cadeau kreeg omdat ik negatief had geblazen. Alleen bleek dat niet het cadeau te zijn waarop ik had gehoopt: geen sleutelhanger maar wel een jute zak. (Iedereen in koor: ‘jeeeeej!’) Ineens werkte mijn uiterlijk niet meer om toch een BOB-sleutelhanger te krijgen: een, ongetwijfeld, zwaar teleurgestelde grimas inclusief pruillip mochten ineens niet meer baten. (De gemeneriken!)

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

