L’éternel sourire

Even voor de duidelijkheid: ik koos voor de Franse vertaling van het begrip omdat het Nederlandse ‘eeuwige glimlach’ ook nog een andere, meer lugubere betekenis heeft. Dat was absoluut niet wat ik wou bereiken met dit artikel. 

“Weet je wat ik bewonder ? Jouw positivisme! Altijd als ik je zie, hoor ik dat er heel wat shit in je leven voorkomt maar het enige wat ik zie, is jouw glimlach.”

Herwerking: Dorien SchraepenIk lach wel veel, dat is waar. Een glimlach faken kan ik niet… of ja, hij trekt op niet veel als ik het dan toch probeer. Mijn commentaren voor mezelf houden, vormt dan ook een groot probleem. Ik moet toegeven dat de ‘tel tot 10 vooraleer je een antwoord geeft’-tip best wel goed werkt en dat ik deze sinds kort ook echt zo vaak mogelijk toepas. Dat heeft waarschijnlijk al mijn leven en dat van andere gered want mijn meningen zijn ongezouten en mijn ogen zouden echt eens moeten kunnen schieten.

Nu heb ik wel geluk dat het mijn glimlach is dat mijn voorkomen aantrekkelijker maakt volgens sommigen. Dus mits ik veel lach ben ik logisch gezien ook vaak aantrekkelijk (vreugdekreetje). Hij maakt mij ook vrij toegankelijk, mensen vinden het niet moeilijk om mij aan te spreken. En best of all: ik maak mensen gelukkig met mijn lach, zo gelukkig dat ze niet anders kunnen dan gezellig met mij meelachen! 😉

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

