Isn’t she lovely?

Mijn Joke gaat trouwen, en voor al degene die het nog niet wisten: ik ben haar getuige. (Voor al degene die dit, om welke reden dan ook, hebben gemist, check zeker: Wil jij?)
Een van de taken van de getuige is mee gaan shoppen voor een jurk. Het leuke gedeelte was dat de mama van de bruid ook mee mag! En Joke haar mama is nu eenmaal cool.

Het is opmerkelijk hoeveel winkels er zijn met trouwkleren, zo’n dingen vallen je pas op wanneer je er naar aan het zoeken bent. Nog opmerkelijker is hoeveel mooie trouwjurken er zijn! En het meest opmerkelijk is hoeveel cava een mens kan verplaatsen tijdens het zoeken naar die ene juiste jurk. (Nog een leuk onderdeel van het getuige zijn.)

En wat kreeg ik zin om zelf ook trouwjurken te passen… gewoon om ze eens aan te hebben en lekker decadent te zijn, niet om zelf een of ander bootje in te stappen. Maar ik kon moeilijk eventjes Joke haar momenten inpalmen. Wat ik wel kan en ga doen is heel, heel, echt heel veel tijd in beslag nemen om mijn kleedje te vinden. Voor een keer ga ik mijn ‘speedshoppen’ aan de kant zetten voor uitgebreid, veelvuldig en langdurig shoppen voor die ene prachtige jurk. En voor de rest sta ik volledig ter beschikking voor mijn Joke haar pre-huwelijksvragen zoals bijvoorbeeld het bij elkaar zoeken van something old, something new, something borrowed and something blue.

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

