Gezocht: reset-button!

Ik ben goed in relativeren, jaag mij niet gemakkelijk op in zaken en als er dan toch eens problemen voorkomen, krijg ik ze wel in mijn eentje opgelost. Ik trek mij dan ook zelden of nooit iets aan van de problemen van anderen: als ik groot en flink genoeg ben om mijn problemen in mijn eentje op te lossen dan denk ik dat anderen dat ook kunnen. Niet verkeerd begrijpen: ik ben niet gemaakt van beton, ik heb gevoelens en emoties. Daarom ben ik wel altijd bereid om te luisteren. En daar ben ik blijkbaar heel goed in! Momenteel zijn er ongeveer 10 mensen waar ik bijna dagelijks een gesprek mee voer omdat ze hier behoefte aan hebben. Dat maakt van mij geen psycholoog (hoewel psychologen en pedagogen volgens sommigen 1 pot nat zijn) maar wel een reset-button. Het spijtige is dat ik zelf maar 1 persoon heb waar ik alles tegen kan zeggen en zelfs dan kan ‘alles’ best tussen aanhalingstekens worden gezet. Ik heb zo nu en dan iemand nodig die door mijn muren komt en ziet dat ik ook maar een gevoelig meisje ben underneath it all. Iemand die bij mij kan praten, mij kan opvangen, mij knuffelt, mij aan niets meer kan laten denken en er gewoon voor mij is. Dus bij deze: dringend gezocht: mijn reset-button voor ik op mijn escape-button duw.

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

