Ben ik dan niet goed genoeg voor je?

Normaal gezien ben ik degene die zo’n loze gedachtegang heeft. Waarom loze gedachtengang? Omdat zolang je streeft om jezelf iedere dag te verbeteren en altijd alles te geven, je altijd goed genoeg bent voor de mensen. Sommige mensen vinden zich gewoon te goed voor anderen, dat maakt jou niet slechter dan hen. Maar ook ik maak fouten – uiteraard, I’m only human – en dus denk ik ook wel eens dat ik niet goed genoeg ben.

Deze week was ik niet degene die zoiets dacht maar wel een vriend. Erger nog: die vriend dacht dat hij niet goed genoeg was voor mij. Oorzaak die aan de basis lag van dit misverstand was een berichtje, veel te vroeg op een maandagmorgen: “Ons mama heeft gehoord dat ik met u aan het sturen ben en ze heeft gezegd dat ik u eens moet uit vragen en alles uit de kast moet halen om u te veroveren. :D”
Er gingen veel zaken door mijn hoofd op die moment: “Ben ik nu de ideale schoondochter?”, “Waarom denk je dat ik met je wil weggaan?”, “Misschien is dit een ideaal moment om te stoppen met sturen?”,… Maar om een beetje duidelijkheid te scheppen, vroeg ik om een verduidelijking: “Waarom wilt uw mama dat?” was dan ook mijn vraag. Het antwoord was zowel flatterend als angstaanjagend: ‘Omdat jij een super mooi meisje bent, omdat jij heel slim bent, niet op uw mondje bent gevallen en als we kinderen zouden maken, die zowel knap als slim zouden zijn.” Yeah… kind of freaking me out!? Versta me niet verkeerd: ja ik ben gevleid, maar neen, ik ben niet echt geneigd om heel snel een date aan te vangen nu! Zeker niet omdat mij enkele dagen ervoor nog had gezegd: ‘Ik ben helemaal niet op zoek naar een relatie.’. Ik begrijp dat en respecteer dat maar sta me toe het vreemd te vinden dat er dan zulke sms’en volgen!

Omdat de verzender merkte dat ik niet zo opgezet was met het hele bericht, stuurde hij mij dit antwoord: “Ben ik dan niet goed genoeg voor je om je vriend te worden?”. Nog een vreemde reactie als je eerder zei dat je niemand zoekt, lijkt mij. Laat ons duidelijk zijn: ja ik heb hoge standaarden en ja ik verwacht even veel van mijn vriendjes als ik van mezelf verwacht maar in dit geval ken ik de berichtenstuurder eigenlijk niet goed genoeg om nu al te beslissen of ik er kinderen mee wil. Ben ik nu vreemd? Ik dacht het niet!

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

