Like a dude

‘Sometimes I wish I could just act like a boy.’ zong Ciara in Like a boy.  En om eerlijk te zijn, dames willen we soms niet allemaal even kunnen doen als een jongen? Gewoon bepaalde dingen van je afzetten of ze je zelfs helemaal niet aantrekken, maximum een half uur werk in de badkamer voor het uitgaan, die vervelende bh uit kunnen zwieren, je een pak minder aantrekken van wat de mensen zeggen, de ‘we staan 2 jaar achter op vrouwen’-uitleg als geldig excuus kunnen gebruiken wanneer je even zin had in nonchalant gedrag en ik kan zo nog wel eventjes verder gaan maar dat ga ik u besparen 😉 !

Vorige week tijdens de studentenwelkom kreeg ik een ietwat vreemde boodschap: “Gij zijt precies nen echte vent hè?!” Ik vond dat een verontrustende boodschap. Ik heb mezelf dan ook even bekeken om wat zekerheid te hebben over mijn geslacht:

  • borsten? Check!
  • Zandloperfiguur? Check!
  • Amandelvormige ogen? Check!
  • V bij sex op mijn identiteitskaart? Check!

Neen, ik ben blijkbaar toch een vrouw (want als ’t al op mijn pas staat…)! Maar gelukkig verklaarde de persoon in kwestie eventjes waarom ik volgens hem mannelijke trekjes heb. En die reden zette mij aan het denken. Hieronder vindt u mijn verzamelingetje ‘mannelijke kenmerken’ terug:

  • Ik drink zowat alles als het aankomt op alcohol (behalve Whisky.. serieuze slechte herinneringen!) maar ik zal bier voor wijn kiezen. En als ik echt mag kiezen ga ik voor de zwaardere Belgische bieren: Chimay, Duvel, Grimbergen, Omer, La Chouffe,… you name it, I like it.
  • Ik kan parkeren en zo naar ’t schijnt zou ik schakelen als een rallypiloot. Maar dat is een instinker! Formule 1 wagens hebben namelijk hun koppeling aan het stuur staan en niet waar de mijne staat 😉 (Zie nekeer, ik weet niet veel van auto’s maar dat nog wel hoor!)
  • Ik ben slecht in het praten over mijn gevoelens maar des te beter als het aankomt in praten over seks. (En als dat geen mannelijke eigenschap is, weet ik het ook niet meer!)
  • Ik kan mij klaarmaken binnen de 40 minuten voor het uitgaan. En dat is inclusief haren wassen, drogen, kleren uitzoeken en aantrekken, tanden poetsen en make-up. Op een gewone morgen kan ik mij klaarmaken binnen de 8 minuten (en dat is vastgesteld met chronometer!). Volgens mij kunnen veel jongens en mannen dat niet binnen deze tijdspanne.
  • Ik ben een ramp in ‘belangrijke’ data onthouden. “Hey we zijn een maand samen vandaag!” is iets wat je mij niet gemakkelijk zal horen zeggen (een jaar daarentegen). Maar ter mijner verdediging: ik zet wel alles in de agenda van mijn gsm, dus ik doe nog een poging 😉 (And thank God for Facebook opdat ik mensen hun verjaardag niet vergeet!)
  • Ik doe aan speedshoppen: ik scan de winkel op zoek naar iets wat mij aanstaat. Daarbij hoort een klein rondje door de winkel en als ik iets vind dan ga ik er soms mee naar de kleedkamer. Dat is zo voor kleedjes, lingerie en broeken. T-shirten e.d. mogen meestal zonder kleedkamerkeuring mee naar huis.  

Om ervoor te zorgen dat u nu niet denkt dat ik met mijn – ongeschoren – benen open op de zetel lig met een hand Al Bundy-gewijs in mijn broek , hier zijn mijn vrij vrouwelijke kenmerken:

  • Ik gebruik crèmekes. Iedere keer als ik ga zwemmen en minstens 1 keer in de week nadat ik mij gescrubt heb (ook een vrij vrouwelijke eigenschap). Ik heb van mezelf een vrij zacht velleke maar spijtig genoeg is hij oh-zo broos waardoor ik een handje (letterlijk) toesteek.
  • Kleurtjes zijn belangrijk! Zo belangrijk dat ik altijd een hele periode spendeer aan het selecteren van mijn kleuren vooraleer ik met mijne cursus begin en dat mijn kaften geen logische volgorde moeten hebben, maar een mooie kleurencombinatie moeten zijn.
  • Ik ben volledig voor zoete wijnen. Des te zoeter des te beter de wijn volgens mij! 😉 (Maar nogmaals, ik verkies bier boven wijn.)
  • Ik kan en ik zal veel dingen ‘overthinken’ want dat is wat een goede vrouw doet. Zelfs als ik op het moment zelf er niet over nadenk, als ik eenmaal in mijn bed lig komen de dingen dan naar boven. En als mijn levendige fantasiewereld op hol slaat, is er geen stoppen meer aan.

Zo, conclusie van deze blog: I’m just one of the guys. 😉

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

