Vervelende situatie: wat te doen in het geval van een ongewenste bezoeker?

We hebben allemaal van die momenten wanneer we wel heel goed weten wat we willen maar dat het verklaren van die gevoelens vrij moeilijk gaat. Dat geldt zo voor verliefdheid, jaloezie en in mijn vervelende situatie: iemand die zichzelf uitnodigt op jou kot om te blijven slapen. Moest het via sms, telefoon of iets anders virtueel zijn geweest dan had ik direct ‘nee’ gezegd, ik spreek zo’n zaken liever op voorhand af. Maar als de persoon recht voor je staat en dan de vraag stelt… nja dan wordt het voor mij ook moeilijk om te zeggen ‘Neen, dat gaat niet.’ En dan zit je in een lastig parket. Je begint allerlei zaken te zeggen opdat een slaapplaats op jou eigendom ineens minder aantrekkelijk zou worden en je trek een gezicht (al dan niet gewild of onbewust) dat de hoop op een afzegging uitstraalt. Maar zelfs dan blijven de personen bij hun standpunt en willen blijven slapen. Het enige wat je dan nog doet is eens diep zuchten, ook al dan niet bewust maar in mijn geval was het een zucht van machteloosheid.

Nu was ik aan het denken geslagen (komt niet vaak voor, ik weet het) en heb, met wat hulp van derden (die ik niet nader ga vernoemen, anders weten hun vrienden wanneer ze niet gewenst zijn), ge-weldige excuses gevonden! Dus als je eens in dezelfde situatie komt te zitten als ik, hier zijn wat tips om je zin ‘Nee je kan niet blijven slapen want…’ te vervolledigen:

  1. mijn vriend/vriendin is heel jaloers en wilt ook niet dat er mensen van hetzelfde geslacht blijven slapen.
  2. na een zatte en verkeerde avond heb ik een contract opgesteld en daar staat in dat er niemand mag blijven slapen!
  3. in mijn huurcontract staat dat ik geen personen mag huisvestigen (en deze is geen verzinsel!).
  4. ik heb licht autistische kenmerken dus moest je het maar op voorhand hebben gevraagd, dan kon ik mij erop voorbereiden.
  5. ik snurk keihard.
  6. ik moet heel vroeg opstaan.
  7. je moet op de grond slapen.
  8. ik ging net vandaag mijn friend with a benefit laten slapen, daar wil je niet bij blijven! Beter nog, daar wil ik niet dat jij bij blijft! :-p
  9. ik slaapwandel.
  10. ik geloof niet in blijven slapen voor het huwelijk.
  11. ik roep en sla in het rond als ik slaap.
  12. ik verander in een weerwolf ’s nachts.

Als al deze zaken nog niet lukken om de persoon af te schrikken, weet ik het ook niet meer!

Veel succes!

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

