Ik heb geduld…veel geduld…mag eigenlijk wel wat ongeduldiger zijn!

Het is iets wat veel mensen niet hebben: tonnen en tonnen geduld. Meestal is het SUPERhandig (als leerkracht, studiecoach, na een schooljaar op kot te hebben gezeten terug onder het dak van de ouders te leven, voor water bij de wijn te gieten in relaties, met mezelf want dat is soms ook nodig,…) maar soms zou het zo eens handiger zijn om eens ongeduldig te zijn. Het ‘I know what I want and I want it now’-principe met andere woorden. Ik weet heel goed wat ik wil maar ben gerust bereid om mijne tijd te nemen vooraleer ik het krijg.
Een andere, minder goede zaak aan het geduld is dat ik lang denk dat mensen inderdaad zullen veranderen zoals ze dat beloven of dat iets goed komt ook al weet in dat het niet zal komen. Dat verklaart ook oneens waarom ik al twee serieuze en lange relaties achter de rug heb. Wanneer het geduld dan eindelijk opgeraakt, zit er geen gram strijdlust in mij. Ik heb er hoe dan ook geen spijt van want ik ben in beide gevallen zeker dat ik alles heb gegeven. Het feit dat mijn twee ex’en mij nog steeds spreken en de ene lang (tot 1,5 jaar na de breuk) en de andere nog steeds, moeite doen om mij terug te krijgen, zegt mij alleen dat ik mijn bovenstaande bevinding mag aandikken.
Maar graag zou ik wat minder streng zijn voor mezelf en wat strenger voor een ander. Het geduld van iemand anders eens op de proef stellen. Maar het antwoord op de ‘Hoe-in hemelsnaam?’-vraag is er eentje dat ik niet vind. Dus bij deze een vraag naar tips, suggesties, voorstellen? Dank bij voorbaat! 😉

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

