Goede raad van tante Dorien!

Momenteel werk ik aan een plan. Een plan dat extra moed vraagt, een uitdaging, een wending in mijn leven. Ongeveer een half jaar geleden kwam het voor het eerst op in mijn gedachten en momenteel zit ik bijna in het eindstation te wachten op de nieuwe trein dat hoogstwaarschijnlijk een hogesnelheidstrein zal zijn. Dat zal zo zijn indien hij aankomt natuurlijk! 😉

Ik ben altijd de eerste die zal zeggen dat je moet dromen, strijden, vechten, volhouden totdat je je doel hebt bereikt (om dan een nieuw doel op te stellen, uiteraard!). Volgens mij bestaat het bereiken van de perfectie niet. Dat zou het einde betekenen. Waar moet je dan nog voor leven? Nee, laat mij maar voor eeuwig zoeken en streven naar mijn perfectie, dat betekent dat mijn leven nooit eindig zal zijn tot de stekker eruit getrokken wordt. (Tot dan is het enige helder witte licht dat ik wil zien een spotlight!) Maar dit nieuwe doel boezemt mij toch angst in. Niet zozeer de angst voor het onbekende… Eerder de angst voor hetgeen wat ik er al over weet. Om het in Gadamer zijn woorden te zeggen: ik heb angst voor de voorprojectie van het bereiken van mijn doel. Desalniettemin wil ik er voor gaan. Mijn angst is minder groot dan mijn nieuwsgierigheid en dus weet ik dat ik kwaad zal zijn op mezelf als ik het niet probeer.

Tijdens een van mijn twijfelmomenten kwam ik op deze goede raad:

Dream big, make changes, take chances.
Don’t consider the risks too much, think of the opportunities they’ll lead you to.
Don’t look back and don’t hesitate.
But live life to the fullest.

Dat is een belofte naar mezelf toe. Mensen die mij goed kennen, weten dat ik mijn beloftes houd. Dus ook deze is er eentje die ik zal nakomen. Met zenuwen weliswaar, maar die adrenaline houdt mij alert.

Iedereen die ergens van droomt, wil ik deze raad ook meegeven. Ga er gewoon voor, je zal zo veel gelukkiger zijn wanneer je je doel bereikt. Het is een prijs die ongelooflijk zoet is. Zo zoet dat ik er inmiddels verslaafd aan ben geraakt (ook niet goed, neem maar aan van mij)! En als je het bereikt, denk dan nog eens aan mij terwijl je schittert!

Groetjes,
Dorien

Comments
2 Responses to “Goede raad van tante Dorien!”
  1. shootforfun schreef:

    Ik zou het niet beter kunnen verwoorden
    wij zitten op dezelfde golflengte

    PS: wie heeft deze blog in elkaar geknutseld?
    denk dat ik wat hulp kan gebruiken

    CU
    Danny

    • drientje schreef:

      Dag Danny

      Het is dan ook een geweldig mooie golf om op te zitten! 😉

      Ikzelf heb deze in elkaar geknutsteld. Ik ben beschikbaar voor bijlessen en tips :-p

      Groetjes,
      Dorien

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

