Cheers to great friends!

Ze zeggen wel eens ‘In tijden van nood leer je je vrienden kennen.’. Ik heb altijd gedacht dat dit eerder een mooi zinnetje was om op de scheurkalender te plaatsen, zo naast ‘Na regen komt zonneschijn.’ (iedereen weet immers dat er hier in Belgiรซ meestal meer regen komt) en ‘Als je met vuur speelt, verbrand je.’ (als je met vuur speelt, kan je immers even goed nat worden…indien de brandweermannen op tijd komen, uiteraard ๐Ÿ˜‰ )

Maar goed, genoeg gezeverd nu.

Er blijkt een heel deel waarheid vast te hangen aan deze quote. Als goede wetenschapper, wou ik hier eerst zelf zeker zijn vooraleer ik zo maar iets voor waarheid aanneem. Spijtig genoeg moet je daar eerst voor in nood zijn. En noodsituaties zijn nu eenmaal niet leuk. Ze zorgen er wel voor dat je weet wanneer je echt gelukkig bent maar dat gevoel is er eentje dat pas achteraf komt, wanneer alles terug in orde is. Een vrij vervelende omweg dus. Maar wat moet dat moet en dus kwam ik in een noodsituatie terecht. En ik koos voor een vrij diep gat, een verrassende wending in mijn leven en een tranendal op zich. Een ideale situatie om de voorgaande leuze uit te testen met andere woorden! En, hoewel ik niet zo iemand ben die snel troost gaat zoeken bij vrienden, of ouders, of… goh… eigenlijk probeer ik altijd eerst zelf met mijn gevoelens om te gaan vooraleer deze te delen. Maar er zijn zo van die momenten dat de spreekwoordelijke emmer gewoon vol zit en de, iets minder spreekwoordelijke, schouder om op uit te huilen een meer dan wenselijke gast wordt. Hoewel ik geen – publieke – traan heb gelaten (behalve bij Bart), waren er wel veel schouders schouders ter beschikking. En u wil een voorbeeld uiteraard, wel ik geef er u meerderen:

* Broertje Bart die altijd luistert naar mijn verhalen en even aangedaan was van dit verhaal als ikzelf, waarop hijย  letterlijk deze woorden in de mond nam: ‘Dorien, jij bent voor mij meer waard dan iemand anders ooit zal zijn.’ De tranen springen zo in de ogen, niet?
* Sam – mijn eeuwige steun en toeverlaat – stond, de dag na mijn persoonlijke D-day, aan de deur en bleef heel de dag om ervoor te zorgen dat ik terug een glimlach op mijn gezicht kreeg en ik mij geen seconde alleen voelde. Daar bleef het niet bij, hij was er ook op verschillende andere momenten. Ik moet er eigenlijk nog maar gewoon aan denken en het lijkt alsof zijn ‘spider sense’ tilt slaat. Als hij zegt ‘Je mag mij altijd iets laten weten.’ zijn het niet slechts mooie woorden. Alleen zijn nachtritme komt niet overeen met dat van mij, spijtig! ๐Ÿ˜‰
* Joke – alias mijn poes – had de meest prachtige woorden voor mij klaar: ‘Dorien ik vind je geweldig…’ (zegt ze wel meer ๐Ÿ˜‰ ) ‘…en ik vind dat jij iemand moet krijgen die minstens even geweldig is zoals jij.’ Zeg nu zelf: lief hรฉ?! Maar vind zo maar eens iemand hรฉ! ๐Ÿ˜‰ (Voor degene die er bezorgd over waren: mijn bescheidenheid is nog steeds intact! ๐Ÿ˜‰ ) De feestjes waar ze mij naarย  meeneemt zijn ook altijd wel de leukste en helpen dus zeker ook.
*Sabine, mijn knollie, die mijn eer en geweten ook nog heeft verdedigd zonder dat ik daarnaar gevraagd had (mijn kleine pitbull *grrr* ๐Ÿ˜‰ ). had een super manier gevonden om mij op te vrolijken (ja onze foto’s zijn altijd geweldig en frietjes kunnen ook altijd binnen ๐Ÿ˜‰ ). Ze laat nu ook nog regelmatig een berichtje achter om te vragen of alles nog ok is met mij.
* Lise – schoonzusje to be – die zo’n situaties niet eerlijk vond en zich afvroeg waarom zulke dingen alleen maar goede mensen overkomen. Waardoor ik ervan uitga dat ik een goed mens ben, uiteraard. ๐Ÿ˜‰
*Evelyne, die mij direct telefoneerde toen ze het nieuws kreeg, waarvan ik weet dat ik op ieder moment van de dag iets mag laten weten opdat ze er voor mij zal staan.
* De Xios-groep en aanverwanten: Veerle, Nand, Gwendolyn, Kevin, Glenn en Maarten: die elk op hun manier naar mij hebben geluisterd en mij moed hebben ingesproken.
* De pedagoogjes, die onder de indruk waren van de ‘heftige’ situatie en mij overtuigd hebben dat ik een geweldige persoon ben en dat alles goed komt.
* De personen die ik, geheel zonder voorbedachte rade, ben vergeten te vernoemen maar daarom niet minder graag heb.

Enfin: ik moet toegeven, de quote is meer dan gewoon een uitspraak op de scheurkalender. En nu is het mijn beurt om te zeggen: lieverds, ik heb jullie allemaal ook super graag en bedankt voor de steun die jullie hebben gegeven en nog steeds geven. En ik weet dat als jullie iets overkomt, ik ook zal klaarstaan als super schouder om op uit te huilen met geweldige quotes om jullie op te peppen. Maar in de eerste plaats hoop ik gewoon dat jullie niets overkomt en ik dus gewoon happy Dorien mag spelen. ๐Ÿ˜‰

Cheers to great friends!

Comments
2 Responses to “Cheers to great friends!”
  1. knollie :p schreef:

    Waaaaaaaaaaaaaow sjoepeloe ik voel mij vereerd dat ik er bij mag horen!! ๐Ÿ˜€
    Je bent de beste vriendin die ik ooit mag wensen. Het is allemaal raar begonnen onze vriendschap maaaaaaaaar uiteindelijk is het toch wel mooi opengebloeid tot iets leuk!
    Elk moment dat ik met jou meemaak is gewoon zaaaaaaaaaaalig. Er is nog geen enkel moment dat ik dacht en nu wil ik naar huis want ik vind het niet meer leuk! Neeeeeeeneee dat bestaat niet bij jou! ๐Ÿ˜€ Maaaaaaaar toch wil ik nog veeeeeeeeele keren afspreken met jou om fijne dingen te gaan doen * big smile* ๐Ÿ˜€ kijk er alvast naar uit !!!! Laat me iets weten !! ๐Ÿ˜€

    En btw ja ik laat af en toe een berichtje achter om te vragen hoe het met je is! Maar dan moet je ook wel antwoorden eh :p

    • drientje schreef:

      Ja, van ‘Ik wil niet met Sabine sparren! Dan moet ik veel te hard lopen!’ naar ‘Hey jij, gaan we met ons twee op vakantie?’ ๐Ÿ˜‰ We moeten – what’s his name again? – nog dankbaar zijn. ๐Ÿ˜‰

      Ik verveel mij ook nooit bij jou, beste vriendinnetje ooit! ๐Ÿ™‚

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

