YouTube-revelatie: Maddi Jane

In een samenleving die zowat draait op het ‘altijd en overal in verbinding zijn’ vind je mij ook regelmatig terug op YouTube. Als ik een leuk liedje heb gehoord, heb ik niet meer het geduld om te wachten tot het terug op de radio/tv komt maar ik ga ineens zoeken op het wereldwijde web. En daar vond ik onlangs toevallig Maddi Jane terug.  Deze piepjonge (4/09/1998) YouTube-sensatie  heeft een van de mooiste stemmen die ik ooit heb gehoord. Dat deze stem haar ouders en andere sympathisanten ook is opgevallen, blijkt uit (de views van) haar uploads. Dat ze een rijzende ster is, is dan ook niet onopvallend voorbij gegaan. Zo kwam ze in 2010 op de Ellen DeGeneres Show waar ze ook een prachtig staaltje van haar talent liet zien. Haar meest bekeken clip is degene waar ze Price Tag van Jessie J covert, goed voor bijna 21 000 000 (say what?!) views.

Het is moeilijk voor mij om een favoriet te kiezen uit haar assortiment, maar na lang denken, heb ik gekozen voor Impossible (Shontelle), op de tweede plaats Breakeven (The Script) en brons voor Jar of hearts (Christina Perri). Het minst goede vind ik Rolling in the deep (Adèle) maar ik vermoed dat dit komt omdat ik Adèle’s stem gewend ben en dit is nu eenmaal een heel krachtige en zware stem. Dat is iets waar Maddi nog even op zal moeten wachten, denk ik. Ik vind het liedje hoe dan ook nog steeds geweldig goed gezongen.

Maddi is een heel knap jong meisje met een prachtige stem. Als je het mij vraagt, gaan we nog veel van haar horen. Al hoop ik wel dat ze eerst haar school af maakt dan (leerkrachtentrekje, ik kan er niet aan doen 😉 ).

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

