De dagelijkse smoothie – 22 juni 2011

Sinds kort maak ik iedere dag een smoothie. Gemakkelijk om al de vitamines en mineralen binnen te krijgen per dag. En heel gemakkelijk tijdens de examen. Ik hou van het onverwachte en dus heb ik ook best al vreemde combinaties gemaakt die best wel lekker waren. En dus besloot ik om (dagelijks) een smoothie online te zetten.

Die van vandaag was een zeer simpele die mij enorm deed denken aan mijn jeugdjaren!

Ingrediënten:
* 1 banaan
* 1appel(pink lady)
* 2 appelsienen
* fruitsap
Dat allemaal goed mixen en daarna fruitsap toevoegen naar smaak. Met deze smoothie heb je al snel 2 volle glazen, afhankelijk van de hoeveelheid fruitsap.

Aantal calorieën: 454

Tip: Ik doe vruchten met eetbare schil er altijd in zijn geheel erin, in de schil zitten namelijk veel vezels. Vezels zorgen ervoor dat je een ‘vol’ gevoel krijgt doordat ze niet verteerd kunnen worden. Zo worden de suikers in de vruchten geneutraliseerd opdat ze ook wat vriendelijker zijn voor de lijn. 😉 pluspunt: ze prikkelen de darmen waardoor deze goed fit blijven! Wel de schil goed wassen! Hoewel er in de pitjes ook vezels zitten, gooi ik die wel lekker weg 😉

Smakelijk!

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

