De loopgekte neemt toe

In het nieuws op VT4 Vlaanderen Vandaag kwam er vandaag een bericht over een studie van KUL over hoe dat er steeds meer mensen gaan joggen. Volgens hun komt dit doordat lopen een sportstijl is die aangepast is aan onze vluchtige en veranderlijke levenstijl. Het enige wat je nodig hebt, zijn sportschoenen en wat goede moed, je stapt je voordeur uit en een uur later ben je weer terug. Plus het is gezonder dan ‘het liggen in de zetel’.

Ook hier is de loopgekte opgekomen. Ik ben wel geen fanatiekeling maar toch doe ik mijn best om regelmatig te gaan lopen. Ik ben eerder het ‘start-to-run’-type maar het werkt dus waarom niet, denk ik dan? Ik loop ook liefst alleen want mijn vrienden die ook gaan lopen hebben precies zoooooo’n lange benen (ofwel ben ik traag… maar ik geloof het eerste 😉 ) Hier ziet u mij, net na de avondjogging van vandaag, inclusief mijn rode wangetjes. Dat is mijn grote nadeel: ik word echt al na 1 minuut knalrood. Heel vervelend! En het duurt dan ook wel een tijdje vooraleer ze zijn verdwenen. Maar soit, I’m hitting the shower! Bekijk zeker het nieuws eens en sport voorzichtig!

Groetjes, Dorien

 

Comments
2 Responses to “De loopgekte neemt toe”
  1. Steffi schreef:

    ik ben ook van plan om met start to run te beginnen nu mijn avondschool deze week toch afloopt. heb ik door de week ’s avonds terug wat meer tijd 😉

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

