I’m just more than you can see, obviously.

Je hebt zo van die mensen die alles, maar dan ook echt alles, wat je doet of wie je bent afbreken, uitlachen of minimaliseren. Ik heb zelf ook zo een gedeelte mensen die dat met mij doen. Gemakkelijkheidshalve noem ik ze even in dit gehele stuk de X’en.

Toen ik besloot om verder te studeren kreeg ik redelijk wat tegenwind: mensen van mijn soort moesten namelijk niet gaan studeren. Als sommigen uit het ASO deze richting niet aankonden, waarom ik dan wel? Zelfs nu wanneer ik heb bewezen dat ik het wel kan, ok met herexamen maar dan nog, krijg ik te horen dat ik de zaken opblaas. Want op deze manier kan iedereen stoefen. Wel… voor eens en voor altijd: op je diploma komt niet te staan of je de opleiding hebt moeten doorgaan met of zonder herexamen, daar komt enkel op te staan of je geslaagd bent en dat met of zonder (hoge) onderscheiding. (Heb je trouwens al eens goed bekeken hoeveel vakken die verkorte bachelor precies inneemt? Dat is niet zomaar de gewone bachelor die je kent! :-D) Dus op mijn volgend diploma zal gewoon komen te staan ‘geslaagd met voldoening’ and so be it. Overigens wil ik jullie voor dit onderwerp écht bedanken! Er zijn enkele personen die mij écht de grond in wilden boren en het zijn juist die personen die mij hebben gemotiveerd om mijn capaciteiten zover te drijven. Dus, keep on doing the good work! ^^

“Wat denkt die dikke wel niet?” is een zin die ik mij zwaar heb aangetrokken. Al zo vaak. Zelfs toen mijn BMI maar 22 was. Mijn heupen zijn altijd breder geweest dus op dat vlak was ik zeker dikker dan iemand die 45 kg woog en 1m55 groot was, ja. Dat die persoon nooit op haar eten moest letten,  was voor haar eerder een manier om te zeggen dat ik echt wel super veel moest eten om aan dit gewicht te komen. Wel.. eigenlijk eet ik niet zoveel. En sinds 3 jaar is het ook zo dat ik cholesterol- en suikerarm eet omwille van mijn gezondheid. Deze niveaus zijn ondertussen wel helemaal in orde maar het is iets dat je moet onderhouden. En een dieet, daar ben ik aan bezig. Met een verlies van 2,5kg op 11 dagen vind ik ook niet dat ik het zo slecht doe. Nog eventjes en X kunnen niet meer zeggen dat ik geweldige dikke billen heb.

Figuraties, modellenwerk en publicaties zijn 2 factoren die bij verschillende mensen toch heel wat reacties te weeg brengen. En naast de vele goede reacties heb je de X-reacties: ‘Zou ze best niet wat meer tijd steken in haar ander werk?’ , ‘Is ze daar niet te dik voor?’, ‘Allee, zo knap is die toch niet?’,… Zucht… luister, ik word nooit supermodel of topactrice. Het feit dat ik 15 cm te klein ben ligt aan de grote basis daarvoor, samen met het feit dat enkel mijn taille de juiste maten heeft en ik daar nu ook niet echt bepaald een toekomst in zie. En ik heb immers te veel zenuwen om zoveel teksten van buiten te kunnen brengen en dat dan ook nog eens op een kunstzinnige manier.  Ik vind het gewoon leuk. Ok ja, het centje dat je ermee bijverdiend is leuk hoor, zeker weten, daar ga ik niet over klagen, maar het is niet alsof ik echt ding naar een plaats in de modellen- en/of filmwereld. Laat dat maar over aan de mensen die daar wel een verstand van hebben.

Yes, I do like to sing en blijkbaar ben ik er nog niet zo slecht in ook. Toen ik op 9-jarige leeftijd leerde blind-typen was 1 van mijn eerste vrije zinnen ‘Ik ben Dorien en ik wil zangeres worden.’ Vrij duidelijk en zo ben ik wel, gene zever, to the point. Mijn mama liet weten dat ik misschien toch wel een plan B moest hebben (en dat staat beschreven in het tweede paragraafje) want mensen van ons soort konden dit niet. Goh, niet dat ik echt een plaats wil hebben in de muziekindustrie maar ik zou het écht wel cool vinden om een hit te maken :-p Dat is dan eerder een overblijfsel van die kinderwens. En kinderwensen zijn er nu eenmaal om te laten uitkomen, dus no matter what X may say, I’m going to do it anyway. Gewoon voor mezelf, in teken van de kinderwens. En het leuke voor de X is dat als het dan ooit zo ver moest komen dat ik op de radio kom: je kan zappen van post. Zo moeilijk is dat niet lijkt mij. 😉

Eventjes ook een dankwoord aan al diegene die in mij geloven, soms zelfs meer dan dat ik in mezelf geloof: jullie krijgen een dikke kus, gewoon omdat jullie er waren wanneer ik dreigde mezelf teleur te stellen met hoopvolle woorden en motiverende uitspraken opdat ik mezelf terug bijelkaar raapte en ervoor ging. Samen met de negatieve uitspraken van de X hebben jullie ervoor gezorgd dat ik nu zover sta als ik wil staan. En X, sorry, echt waar sorry, dat ik toch de zaken behaal die ik wil behalen ook na zoveel demotiverende woorden. Mijn excuses dat ik op mijn manier zout in de wonde strooi, dat moet wel pikken.

Groetjes,

Dorien

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

