Dorien in een nieuwe publicatie van Flair: “Flair sleurt je door den blok!”

Met veel trots stel ik mijn artikel in Flair voor: Flair sleurt je door den blok:

Help! Is je kot te klein, je bureau te rommelig en je hoofd te vol? Smijt die boeken even aan de kant en duik in onze studentenspecial. Acht pagina’s studentenvoer tegen examenkoorts en blok-outs! Beter dan bètablokkers of peppillen.

Getuigenissen van medestudenten, examenverhalen van BV’s, succesverhalen, yoga-oefeningen… je leest het deze week allemaal in Flair (je moet toch af en toe pauzeren, niet?)

“Van technisch onderwijs naar K.U.Leuven: Dorien deed het met glans.” Oh ja, en ik ben nog steeds aan het stralen ^^.

Even een korte recensie  van mijner hand:

Ik, geen unief aankunnen? Dát zullen we nog ‘ns zien! Mede door Sam zijn motivering dat ‘die cursussen best nog wel meevallen op den unief’ en door de vele mensen die zeiden dat ik het niet zou kunnen, ging ik de uitdaging aan. En als er nu iets is dat ik  niet fijn vind is het uitdagingen verliezen. Er zat dus niks anders op dan geslaagd zijn.

Eerste van de klas!” Nooit gedacht dat dit zou kunnen.. ik wou de docent een knuffel en kus geven maar heb mij nog net kunnen bedwingen. Zijn beeld over mij is op die moment ook volledig gewijzigd. Bye bye etiket!

Kotle(u)ven” Nja… eerlijk toegegeven: ik wou altijd al naar Leuven gaan. Als sindsdien ik in het lager onderwijs zat. Die kans werd mij lekker niet ontnomen en het was tegelijkertijd ook weer een motivatie om te slagen. Ik moet wel zeggen dat ik enorm tevreden ben dat ik pas op mijn 22ste in Leuven zat en niet op mijn 18de want dan was het naar alle waarschijnlijkheid verkeerd gelopen.

Een diesel” Zozo papa, je dromer vervult haar dromen. 😉 Papa is een realist pur sang, ik heb een beetje van zijn realisme meegekregen maar ik durf ruimte te laten voor dromen. En ik heb véél dromen en soms zijn het echt ‘over-the-top’-dromen (zoals de die waar het artikel over gaat 😉 ) maar ik lééf om te dromen, dus probeer ik ook in mijn droom te leven door ze waar te maken. Zie daar: de ideale combinatie van realisme en surrealisme: leven in waargemaakte dromen. 😉

Doriens boodschap voor alle studenten: ‘Geloof in jezelf en ga er keihard voor!’ ” Tijdens mijn stage zei er een jongen tijdens een opzoeking in les aardrijkskunde ‘Ma mevrouw, wij kunnen da allemaal ni ze, wij zijn ma STW he!’ Ik.kon.niet.geloven.wat.ik.daar.hoorde. Aan de grond genageld was ik! Je moet weten: ik heb zelf ook STW gestudeerd en ik kon dat toch ook?! En ik was daarenboven ook nog eens een vrouw dus zou kaartlezen, als combinatie van nadelen, voor mij dan dodelijk slecht gaan? Ik dacht het niet! En dus heb ik hun eventjes gemeld dat ik de woorden ‘We zijn maar TSO.’ nooit maar dan ook nooit meer wou horen. Ik vergeet ook nooit meer hoe de leerlingen naar mij keken toen ik zei dat ik ooit hetzelfde had gevolgd als zij. Nadat mijn mentor (een oud-leerkracht aardrijkskunde van mij) bevestigd had dat ik wel degelijk de waarheid sprak staarden er 16 kopjes met lichtjes geopende mondjes mijn richting uit. Ze konden er maar niet aan uit. Die arme schaapjes, wat zullen ze nu wel niet denken als ze lezen dat ik op de unief zit?  (Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele gebeurlijke ongevallen!)

De foto? Hoe geweldig schattig kijk ik daar op? 😀 Allee, bekijkt dat nu eens! 😀

Flair close-up

Ik was blij maar tegelijkertijd ook enorm zenuwachtig. En daar kwam dan nog eens bij dat er zooooveel mensen rondliepen (twas een zijstraat van de Meir, duh!) en dat de winkelbediende van de winkel waarvoor ik poseerde ondertussen al zo’n 4 keer was komen melden dat we daar eigenlijk niet mochten staan want ‘we blokkeerden de ingang voor de andere shoppers’ (wat ik nu niet echt als compliment beschouwde). Maar een combinatie van deze factoren leverde deze foto, inclusief tandpastasmile, op! Voor de eerste keer merk ik ook op dat ik van die koetekes heb in mijn wangen! 😀 Nog nooit gezien! (Photoshop?) Ik vond het overigens een schattig riempje, spijtig dat het wat te groot was voor mij!

Zo, voor het hele artikel verwijs ik u naar mijn publicatiepagina en om heel mijn verhaal over mijn studiekeuzes in het hoger onderwijs te lezen, kan u terecht op mijn ‘Pedagogische wetenschappen & orthopedagogie‘-pagina

Special thanks to Elise Vanhecke die het artikel schreef en daarbij goed mijn gedachten wist te verwoorden, Joost Joossen die de fotograaf van dienst was (en een geweldige man om je op je gemak te krijgen!), Suryani Six, styliste en een heel toffe madam (en verwonderd dat deze Limburger niet Limburgs praatte 😉  ) en Evelien voor M.A.C. de visagiste die mijn ogen deed stralen!

Dorien Schraepen

Comments
2 Responses to “Dorien in een nieuwe publicatie van Flair: “Flair sleurt je door den blok!””
  1. Steffi schreef:

    de dame van MAC had inderdaad haar best gedaan!

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

