De laatste loodjes…

… wegen het zwaarst, gelijk had degene die dit gezegde heeft verzonnen.

Momenteel zit ik aan mijn 1ste verslag van de 3 dat ik in totaal nog moet schrijven. Alle drie zijn het stageverslagen, en de stages gingen door van 16 tot en met 25 mei. En ik ben ergens nog van de oude stempel: ik noteer alles eerst nog op papier vooraleer dat ik het in een tekstdocument op pc zet. Dus eigenlijk maak ik 1 werk 2 keer. Maar dat heeft zo ook zijn voordelen: ik zal altijd alles 2 keer hebben nagelezen en dus kan ik er ook al fouten uithalen na de tekst 1 keer te hebben geschreven. Meestal laat ik ook even wat tijd tussen mijn eerste en tweede versie in. Zo lees ik minder snel over taalfouten of zinsconstructies die niet helemaal kloppen.

Na al deze verslagen kijk ik mijn interview van een paar weken geleden nog eens na voor het examen van Principes en modellen van permanente vorming en levenslang leren (en stuur ik dat op via Toledo) en dan staat er vooral een grote brok leeswerk op mij te wachten van Methoden van pedagogisch onderzoek. Als dat klaar is, wat niet al te lang zal duren mits ik de slides al een tijdje goed bij heb gehouden, begin ik Statistiek, deel 3 te vertalen van het Chinees naar het – voor Dorien verstaanbaar – Nederlands. En tegen die tijd zal de blok wel bijna gedaan zijn.

Momenteel zit ik aan 17 pagina’s van mijn verslag van het secundair onderwijs, maar daar gaan er nog wel wat bijkomen tegen het einde van de avond. Spijtig van het mooie weer maar vandaag zit ik de hele tijd achter de PC. En nu maar hopen dat het voorspelde onweer niet zo zwaar gaat zijn want anders zit ik zelfs zonder PC. En dat zou momenteel wel een ramp zijn!

Groetjes,

Dorien

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

