Hagel in Heusden

Vandaag (12 april 2011) kwam er weer heel wat hagel uit de lucht gevallen op dit stukje Limburgs grondgebied. Ik denk dat er velen even – bewust of onbewust – zullen hebben teruggedacht aan de hagelstorm van 21 juli 2009. Ik herinner mij deze dag nog zeer goed. We waren net gaan shoppen in Aken samen met mijn ouders en mijn schoonouders to be en om de warme dag in schoonheid te laten eindigen, besloten we een ijsje te gaan eten bij ijs Rossi (de beste ijs van België, ik zweer het u! 😉 ). Toen we daar een half uurtje zaten, sloeg het weer om. Niet echt plotseling maar wat er volgde was toch vrij drastisch. De hagelbui zorgde voor heel wat schade: inclusief 2 vensters van onze serre, een gebroken golfplaat van het terras en verscheidene blutsen in onze auto’s (behalve in de oldtimer jeep, deze was blijkbaar resistent tegen dit weer. Dat verklaart dan ook weer waarom hij al zo oud is. 😉 ).

Vandaag was het niet zo erg, hoewel dat ik sindsdien toch altijd wat meer oplettend ben. En misschien is het toeval… maar hoor ik ijs Rossi nu rondrijden in de wijk?

Hier ziet u enkele foto’s van deze hagelbui.

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

