Een goede verhuis doe je zo!

De lente was in het land, mijn vervelende bovenburen werden alsmaar luidruchtiger en ik zocht een oplossing voor het geluidsoverlast door de enkele beglazing van mijn kot in een van de drukste straten van Leuven. Redenen genoeg om heel mijn kot overhoop te halen! Maar, punctueel als ik kan zijn, wou ik dat dat goed geregeld werd! En dus ben ik zo zot geweest om heel mijn kamer op te meten en uit te tekenen op schaal. Daar was ik al gauw een uur mee bezig. Toen besloot ik enkele doelen op te stellen, wat wou ik zeker verhuizen van de kleine kamer naar de living? Mijn enige doel was om mijn bed van de living naar mijn kleine kamer te verhuizen. Dit had meerdere voordelen maar de belangrijkste was zeker en vast dat ik veel verder van het raam zou liggen waardoor het geluid een iets langere weg moest afleggen (alle beetjes helpen) en de spot van het Rondehuis, gericht op het stadhuis van Leuven zou niet meer in mijn gezicht schijnen. En dus moesten al de andere meubels zich hieraan aanpassen. Mijn volgende stap was om al mijn meubels op te meten en uit te tekenen. Deze heb ik vervolgens allemaal uitgeknipt en benoemd (vanuit bovenaanzicht lijkt iedere kast op mijn kot namelijk op de andere kast). Toen heb ik mij wat geamuseerd met PUZZELEN! Enige vaste variabelen waren mijn bed, de verschillende stopcontacten en de internet- en televisie-aansluiting. Al de andere meubels waren veranderlijk. (Dit begint zowaar op een wetenschappelijk onderzoek te lijken!) na een half uurtje goed nadenken over al de meubels en hun meest strategische plaats kwam ik tot eindresultaat. Omdat ik hier zo trots op was, heb ik mijn meubels vastgekleefd op de schaaltekening van mijn kot (altijd handig indien er een plaatselijke binnenshuis wervelwind – ikzelf bijvoorbeeld – voorbij zou komen) en daarna alles ingekleurd om het leuker en levendiger te maken (lees: ik was in een creatieve bui).
En toen begon het zware werk. Op 1 dag tijd heb ik alles zelf (buiten om de mat onder de kleerkast te steken heb ik hulp gevraagd, daarvoor waren meerdere handen nodig) opgetild, uit elkaar gehaald en verschoven. En nu heb ik mijn eerste week zalig goed in mijn nieuwe slaapnestje geslapen. En mijn living lijkt zoooooooveel groter ineens! Super goed gewoon!

De kleine kamer voor de kotverhuis.

Living tijdens de kotverhuis.

Een deel van de living na de kotverhuis

Over twee weken (ah ja, het is paasvakantie en ik heb wat langer moeten wachten op enkele gepersonaliseerde foto’s) breng ik de laatste hand aan in de decoratie en dan volgen meer foto’s!

Dus wat hebben we vandaag geleerd
Stap 1: we meten eerst de gehele kamer goed op.
Stap 2: we stellen doelstellingen op.
Stap 3: we tekenen de verschillende meubels uit en plaatsen deze als puzzelstukken op de plattegrond van de kamer.(Zeer handig als je niet na het sleuren erachter wilt komen dat die kaft toch net niet past op die plaats!)
Stap 4: we verschuiven wat nodig is.
Stap 5: we decoreren de hele boel.
Stap 6: we genieten van het resultaat.

Zo, dat was mijn verhuisverhaal. Aan al degene die zich aan hetzelfde wagen: veel succes !

Groetjes,
Dorien Schraepen

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

