Examenstress over… afkicken nu!

Na een periode van 35 dagen studieplezier (u geniet een opleiding so I’ve been told 😉 ) moet ik nu afkicken van:

– minder dan 5 uur, perfect uitgerekende, slaap per nacht. (Neen u wilt mijn wallen niet zien.)
– de Quetzal met zijn fabuleuze chocoladesnacks die mij altijd toch de boost gaven die ik even nodig had.
– het gaan klagen bij de buren. Dat is nu eenmaal nodig blijkbaar, boys will be boys… zo naart schijnt. Dat boys per definitie lawaaierig, simply rude en/of niet zo hygiënisch waren was wel nieuw voor mij.
– de 20 red bulls, geconsummeerd in 3 weken tijd. (Ja ik verschiet zelf van dat cijfer.)
– de boeken te nemen als de drang naar de tv hoog is.
– oorstopjes, zo’n 18 uur per dag!
– ‘sorry, ik heb examen’ te moeten zeggen.
– de smoothies van de GB.
– de extreme faalangst de dag voor ieder examen.
– de matras te moeten verhuizen naar de andere kamer omdat er buiten een ‘Waar is da feestje? Hier is da feestje’-parade aan de gang was. En daarbij dan allerlei vernuftige systemen ontwikkelen opdat er zo weinig mogelijk lawaai mij kon storen.
– leren in Leuven en weer beginnen te leven in Leuven.

After a period of 35 days of study fun I must now wean myself of of:
– less than 5 hours, perfectly calculated hours of sleep per night.
– The Quetzal with his fabulous chocolate snacks that I always gave it the boost that I needed here.
– To complain to the neighbors. That is simply necessary apparently, boys will be boys … it seems. That by definition boys are noisy, simply rude and / or were not so hygienic was completely new to me.
– The 20 red bulls, consummated in 3 weeks time. (Yes I was a bit surprised with that number myself.)
– To take the books as the urge to TV is high.
– Earplugs, about 18 hours a day!
– The ‘Sorry, I have a test in a few days’- excuse.
– The smoothies of the GB.
– The extreme anxiety the day before each exam.
– To move the mattress into another room because outside there were “Where’s the party? Here is the party’*- parades. (A famous song in Flanders.)
– Learning in Leuven and now again living in Leuven.

Direct na de examen ben ik mijn mijn ouders, broertje en zijn vriendin iets lekkers gaan eten in de Nosh in Leuven (zeker een aanrader, maar voor de vriendelijkheid moet je het zeker niet doen). En de eerste dag van de lesvrije week begint al met een zonneschijn en straks een heerlijk namiddag wellnessen. Mijn 3 knuffels hebben mij al helemaal ingeburgerd door verscheidene knuffelbeurten met een hoog spingehalte. Skippy gaf een dikke, natte lik en mijn ouders waren ook best wel blij :-p

En vanaf nu tot en met de eerste juni weer meer blogs! So stay tuned!

Immediately after the exam I went with my parents, brother and his girlfriend to a nice restaurant for some dinner. We went to Nosh in Leuven (highly recommended for the food, but don’t go there if you want a kind waitress). And the first day of the free week starts with sunshine and a delicious wellnessafternoon. My 3 cats welcomed me with several hugs with a high purr content. Skippy gave a thick, wet welcoming lick and my parents were quite happy too:-p
 

And from now until June 1 you can expect more blogs! So stay tuned!

 

Dorien

Geef een reactie

  • Lezen van Winch en genieten van het weer, met het bloemetje van Lennert Guiljam (bijna-broer).

  • Dorien Schraepen Pantene superswisssh commercial i.s.m. Vijftv, Flair en Pantene.

  • Photographer: Mark Hens

